Ofte stilte spørsmål: Strømbrudd

Strømmen har gått hos meg. Er det strømbrudd?

Se i kartet vårt om det er et strømbrudd i området ditt. Hvis du ikke finner feil i kartet bør du se om det kan være en feil på ditt anlegg.

Les mer

Sikringen min har slått seg ut. Hva er feil?

Som regel vil det være på grunn av en feil hos deg hvis du opplever at sikringene dine faller ut. Har du mange elektriske apparater på samtidig kan dette gjøre at strømmen går.

Hvis jordfeilbryteren slår seg ut har du en jordfeil som må utbedres. Du kan se feilsøket vårt for mer informasjon, eller kontakte en elektriker for å fikse feilen.

Har jeg rett på kompensasjon når strømmen har gått?

Ja, strømbrudd som har vart i mer enn 12 timer vil du kompenseres for. Søk om kompensasjon her.

Følg lenken under for mer informasjon om kompensasjon og rettigheter ved langvarige strømbrudd.

Les mer

Hva gjør jeg når jeg ser en feil på strømnettet?

Alle feil på strømlinjen vil vi varsles om så fort det lar seg gjøre. Feil kan være trær på linjen, gnister, røyk, åpne strømskap og skjeve stolper. Ring oss på telefon 55 12 70 00 med informasjon om hva som er feil og hvor feilen er.

På stolpene blir tele- og internettlinjer skilt fra strømførende linjer med en gul stripe. Linjene som er over stripen er BKK Nett sine linjer.

Les mer