Artikkelbilde

Kundeservice

Du kan kontakte oss mandag - fredag mellom 08:00-18:00.

Vi svarer på spørsmål om din nettleie, strømmåler og strømforbruk.

Support for strømbrudd og farlige forhold er døgnåpent.

Du kan også sende oss henvendelse direkte fra Mine sider.

Kontakt oss på:

Telefon: 55 12 70 00

E-post​: kundepostnett@bkk.no

Chat med oss nederst på siden

Mest stilte spørsmål

Strømmen har gått hos meg. Er det strømbrudd?

Se i kartet vårt om det er et strømbrudd i området ditt. Hvis du ikke finner feil i kartet bør du se om det kan være en feil på ditt anlegg.

Les mer

Jeg vil åpne HAN-porten på strømmåleren min. Hvordan går jeg frem?

For å få åpnet HAN-porten på strømmåleren din må du logge inn på mine sider og bestille åpning. Bekreftelse av åpning må gjøres med BankID. Innlogging til mine sider og veiledning til dette finner du her.

Jeg skal flytte, hva gjør jeg med strømmen?

Dersom du skal flytte, må du kontakte din strømleverandør og melde fra om dette. De vil hjelpe deg med det praktiske rundt nettleie, bestilling av strøm til ny bolig eller oppsigelse av kundeforhold.

Dersom du ikke har en strømleverandør kan du utføre flytting ved å logge deg på Mine Sider.

Jeg har en avtale om at BKK skal komme hjem til meg. Hvordan forholder jeg meg til dette mens koronautbruddet pågår?

Hvis du har en avtale om fysisk besøk i ditt hjem vil vi kontakte deg angående dette noen dager i forkant av avtalen. Om du blir syk i forkant av et besøk fra oss er det viktig at du melder dette til oss så fort som mulig. Henvendelser om dette og andre spørsmål om avtaletiden kan rettes til oss på 55127000.

Les mer

Jeg ser et tre som ligger på en strømlinje. Hva gjør jeg?

Dette er en situasjon vi bør gjøre noe med raskt. Meld fra til oss:

Feilmeldingstelefon for strømnettet er døgnbemannet året rundt på tlf. 55 12 70 00

Kundeservice er åpent mandag - torsdag fra kl. 08:00 og 18:00, fredag frem til kl. 15:30

Du kan også sende oss en e-post til kundepostnett@bkk.no og legge ved:

  • Bilde av forholdet.
  • Adresse, lokasjonskoordinater eller beskrivelse av stedet der forholdet har oppstått. Jo bedre informasjon vi får, jo lettere er det for oss å finne frem til det aktuelle stedet.
  • Telefonnummer. Vanligvis trenger vi ikke mer informasjon fra deg, men dersom noe er uklart eller vi trenger mer informasjon, tar vi gjerne kontakt igjen.
Les mer

Hvorfor må jeg ha en strømleverandør, og hva skjer inntil jeg har ordnet dette?

Strømleverandøren er den aktøren du kjøper strømmen din fra. Vi i BKK Nett sørger bare for at strømmen leveres hjem til deg, og har ikke lov til å selge strøm i det kommersielle markedet. Det er heldigvis kjapt gjort å velge strømleverandør, og du kan f.eks. bruke www.strompris.no for å se en oversikt over hvem du kan velge mellom.

For å sikre at du får strøm hjemme hos deg inntil du har inngått en avtale med en strømleverandør, vil BKK Nett fungere som en slags midlertidig strømleverandør i denne perioden. Vi og myndighetene ønsker at kundene våre skal velge strømleverandør så raskt som mulig. Derfor har myndighetene bestemt at prisen for strømmen som leveres i denne perioden skal være dyrere enn strømmen som selges i det kommersielle markedet.