Kundeservice

Har du spørsmål?
Vi svarer på spørsmål om din nettleie, strømmåler og strømforbruk.
Opplever du strømbrudd?
Se mer informasjon i vårt kart over strømløse områder.
Vårt kundesenter er:
- åpent mandag til fredag
- fra kl. 08:00-18:00
- telefon: 55 12 70 00
- e-post: kundepostnett@bkk.no
Du kan også sende oss henvendelse direkte fra Mine sider.
Mest stilte spørsmål
En vanlig privatkunde hos BKK Nett, med et forbruk på 20 000 kWh, betaler i dag 10 253 kr inkludert avgifter i nettleie. Etter prisøkningen 1. mai vil den samme kunden betale 11 476 kr pr år. Det er en økning på 12 prosent, og det utgjør 102 kr mer i måneden og 1223 kr mer for et helt år.
Høye strømpriser er årsaken til at BKK Nett nå må øke nettleien til sine 260 000 kunder. Når vi transporterer strøm i nettet over lengre avstander, vil det alltid gå tapt noe strøm. For å dekke den tapte strømmen, må det kjøpes inn tilsvarende mengde strøm. Dette kalles nettap, som også finansieres med nettleien. Kostnadene med nettap for norske nettselskap var i 2021 fem ganger så høy som året før. Kostnaden til nettap ser ut til å bli minst like stor i år. Det er hovedgrunnen til prisøkningen i nettleien.
Se i kartet vårt om det er et strømbrudd i området ditt. Hvis du ikke finner feil i kartet bør du se om det kan være en feil på ditt anlegg.
For å få åpnet HAN-porten på strømmåleren din må du logge inn på mine sider og bestille åpning. Bekreftelse av åpning må gjøres med BankID. Innlogging til mine sider og veiledning til dette finner du her.
Dersom du skal flytte, må du kontakte din strømleverandør og melde fra om dette. De vil hjelpe deg med det praktiske rundt nettleie, bestilling av strøm til ny bolig eller oppsigelse av kundeforhold.
Dersom du ikke har en strømleverandør kan du utføre flytting ved å logge deg på Mine Sider.
Dette er en situasjon vi bør gjøre noe med raskt. Meld fra til oss:
Feilmeldingstelefon for strømnettet er døgnbemannet året rundt på tlf. 55 12 70 00
Kundeservice er åpent mandag - fredag fra kl. 08:00 til 18:00.
Du kan også sende oss en e-post til kundepostnett@bkk.no og legge ved:
- Bilde av forholdet.
- Adresse, lokasjonskoordinater eller beskrivelse av stedet der forholdet har oppstått. Jo bedre informasjon vi får, jo lettere er det for oss å finne frem til det aktuelle stedet.
- Telefonnummer. Vanligvis trenger vi ikke mer informasjon fra deg, men dersom noe er uklart eller vi trenger mer informasjon, tar vi gjerne kontakt igjen.
Strømleverandøren er den aktøren du kjøper strømmen din fra. Vi i BKK Nett sørger bare for at strømmen leveres hjem til deg, og har ikke lov til å selge strøm i det kommersielle markedet. Det er heldigvis kjapt gjort å velge strømleverandør, og du kan f.eks. bruke www.strompris.no for å se en oversikt over hvem du kan velge mellom.
For å sikre at du får strøm hjemme hos deg inntil du har inngått en avtale med en strømleverandør, vil BKK Nett fungere som en slags midlertidig strømleverandør i denne perioden. Vi og myndighetene ønsker at kundene våre skal velge strømleverandør så raskt som mulig. Derfor har myndighetene bestemt at prisen for strømmen som leveres i denne perioden skal være dyrere enn strømmen som selges i det kommersielle markedet.