Artikkelbilde

Kundeservice

Du kan kontakte oss mandag - torsdag mellom 08:00-18:00 og fredag 08:00-15:30.

Vi svarer på spørsmål om din nettleie, strømmåler og strømforbruk.

Support for strømbrudd og farlige forhold er døgnåpent.

Du kan også sende oss henvendelse direkte fra Mine sider.

Kontakt oss på:

Telefon: 55 12 70 00

E-post​: kundepost@bkk.no

Chat med oss nederst på siden

Ofte stilte spørsmål

Kan jeg forvente lengre rettetid ved strømbrudd og andre driftsbrudd som følge av koronautbruddet?

BKK har gode beredskapsrutiner og begynte tidlig med å innføre avbøtende tiltak for å hindre smitte blant sitt personell. Slik situasjonen er nå er det ingenting som tyder på at det vil ta lengre tid å utbedre eventuelle feil som skulle oppstå.

Les mer

Jeg har en avtale om at BKK skal komme hjem til meg. Hvordan forholder jeg meg til dette mens koronautbruddet pågår?

Hvis du har en avtale om fysisk besøk i ditt hjem vil vi kontakte deg angående dette. Vedlikeholds- og andre arbeidsoppgaver som ikke er kritisk viktige, vil bli utsatt på ubestemt tid. Hvis du har spørsmål knyttet til et avtaletidspunkt ber vi deg ta kontakt på 55127000.

Les mer

Strømmen har gått hos meg. Er det strømbrudd?

Se i kartet vårt om det er et strømbrudd i området ditt. Hvis du ikke finner feil i kartet bør du se om det kan være en feil på ditt anlegg.

Les mer

Kan jeg bruke de gamle Mine sider selv om jeg har opprettet en bruker for de nye?

Ja, den gamle innloggingen din vil fortsatt være mulig å bruke inntil videre. Du logger inn med det brukernavnet og passordet du opprettet på de gamle kundesidene. Om du ikke husker disse kan du velge "Glemt passord".

Jeg skal flytte, hva gjør jeg med strømmen?

Dersom du skal flytte, må du kontakte din strømleverandør og melde fra om dette.

Dersom du ikke har en strømleverandør kan du utføre flytting via vår løype her.

Jeg ser et tre som ligger på en strømlinje. Hva gjør jeg?

Dette er en situasjon vi bør gjøre noe med raskt. Meld fra til oss:

Feilmeldingstelefon for strømnettet er døgnbemannet året rundt på tlf. 55 12 70 00

Kundeservice er åpent mandag - torsdag fra kl. 08:00 og 18:00, fredag frem til kl. 15:30

Du kan også sende oss en e-post til kundepost@bkk.no og legge ved:

  • Bilde av forholdet.
  • Adresse, lokasjonskoordinater eller beskrivelse av stedet der forholdet har oppstått. Jo bedre informasjon vi får, jo lettere er det for oss å finne frem til det aktuelle stedet.
  • Telefonnummer. Vanligvis trenger vi ikke mer informasjon fra deg, men dersom noe er uklart eller vi trenger mer informasjon, tar vi gjerne kontakt igjen.
Les mer

Hvorfor må jeg ha en strømleverandør, og hva skjer inntil jeg har ordnet dette?

Strømleverandøren er den aktøren du kjøper strømmen din fra. Vi i BKK Nett sørger bare for at strømmen leveres hjem til deg, og har ikke lov til å selge strøm i det kommersielle markedet. Det er heldigvis kjapt gjort å velge strømleverandør, og du kan f.eks. bruke www.strompris.no for å se en oversikt over hvem du kan velge mellom.

For å sikre at du får strøm hjemme hos deg inntil du har inngått en avtale med en strømleverandør, vil BKK Nett fungere som en slags midlertidig strømleverandør i denne perioden. Vi og myndighetene ønsker at kundene våre skal velge strømleverandør så raskt som mulig. Derfor har myndighetene bestemt at prisen for strømmen som leveres i denne perioden skal være dyrere enn strømmen som selges i det kommersielle markedet.