Ofte stilte spørsmål: Priser og betaling

Har du fått epost fra oss med spørsmål om dobbelbetaling og refusjon?

Flere kunder har de siste dagene mottatt en epost fra noen som utgir seg for å være BKK. I eposten påstås det at man har betalt en regning to ganger. Svindlerne ber deg så registrere deg for å få pengene tilbake.

BKK vil aldri sende ut informasjon på denne måten via epost. Vår oppfordring er at du ikke trykker på linken i eposten. Ser man nærmere på avsender, vil man oppdage at epostadressen ikke har noe med BKK å gjøre. Vi er i kontakt med politiet og saken er anmeldt.

Hva er nettleie?

Nettleie er det du betaler for å få strømmen din transportert til din bolig og for å være tilknyttet strømnettet.

Jeg får en strømregning fra en annen strømleverandør. Hvorfor får jeg regning fra BKK?

En del strømleverandører fakturerer kun strømforbruket ditt, andre fakturerer strøm og nettleie. Du kjøper strøm av en strømleverandør og betaler BKK for å få den fraktet hjem.

Hva betaler jeg i nettleie?

Vår nettleie er delt i to. Den ene delen er et fastbeløp på kr 2050 i året. Den andre er et forbruksavhengig ledd på 41,91 øre pr kWh. Dette inkluderer forbruksavgift og Enova-avgift.

Se alle tariffer for privatpersoner her.

Se tariffer for næring her.

Jeg har mottatt et stengevarsel. Hva gjør jeg?

Hvis du mottar et stengevarsel fra oss står du i fare for at strømmen din blir stengt. Du skal ha fått en SMS med informasjon om hva som er utestående og hvor dette skal betales. Om du er usikker på hva som skal betales, eller om du har andre spørsmål kan du ta kontakt på telefon 55 12 70 00.

Jeg vil utsette forfall på fakturaen min

Dette kan du gjøre på Mine sider. Du kan eventuelt ta kontakt med oss på chat eller telefon 55 12 70 00.